Hockeyfreaket

Härliga minnen med Håve<3

Kategori: Hockey

Jahopp hade tänkt o skriva ett inlägg om hockey nu o mitt kära Håve<3
Imon så är första träningsmatchen uppe i Mjölby mot äckliga Lhc. Önskar jag kunde va där, även om det bara e en träningsmatch så börjar jag känna av mitt hockeysug nu. Men den riktigt säsongen börjar inte förrän den 21 september-.- o jag vet inte ens om jag kan följa med upp till Linköping då... så om jag inte kan det så blir det inte match för mig förrän den 24...-.- fy fan va surt det skulle va!
NEEJ jag måste få med mig nån dit upp! Jag kommer ju fan bli deprimerad annars om jag måste vänta ytterligare 3 dar på att få gå på match x)
Jag hoppas ju självklart på vinst imon så att jag kan mobba Andreas, han ska kasta zoo(sånt där godis) på mig om jag kommer upp första matchen till Linköping. inte snällt-.- xD men jag ska fan hämnas i såna fall, på nåt sätt ialla fall, jag e ju rätt hämndlysten av mig;P

Jag har suttit o kollat på lite bilder från olika hockeyresor jag vart på ,
Jag har vart i:
Göteborg ett x antal gånger
Linköping x antal gånger
Karlstad 1 gång
Stockholm 1 gång på invasionen, fi fan så kul det va!
Sundsvall 1 gång,

Den roligaste resan till Gbg va nog hmm, när jag & Carro åkte tror jag, ditresan va grymt kul, men sen innan vi skulle hem så va det en jävla massa slagsmål och jag fick smäll av snuten-.- gaah....
Fast den förra säsongen när jag fick med mig Petra dit va jävlar så kul xD när Håve gjorde mål så blev dom på raden bakom så grymt glada så dom ramlar typ ner på oss neranför, jag ramlar halvvägs ner på raden neranför oss när jag ser att Petra flyger iväg för att Peter ramlade på henne, så på nåt sätt så tar jag mig upp o försöker kasta mig efter henne xD

Linköping e nästan bara dåliga minne, blev typ halvt ihjältrampad. särskilt när jag å Helena va där, när Håve gör mål så blir hon knuffad så hon ramlar bakåt, så för att hon inte ska bli trampad så mycket på så typ ställer jag mig över henne o då sätter sig en riktigt kraftig man på min rygg, jag trodde fan jag skulle dö, att min rygg skulle gå av. Men då kom Fredrik o hans kompis(även kända som raggarna) o typ drog upp oss o knuffade bort han som typ förstörde min rygg. Usch, jag hatar Lhc:s bortastå-.- så jävla litet, typ 3 meter brett och 5 meter högt eller vad man ska säga, och där knölar dom in 150-200 pers.. jävla puckon!

Karlstad, det va sista matchen för säsongen, när Fbk vann guldet i år.. Det va ingen speciell resa, eller jo det va det ju på ett sätt, för det va ju en hyfsat händelserik match. Det jag minns mest är när Hv gör ett mål precis i slutminuterna, då dom flesta sitter och gråter medans fbk firar guld, då gör hv mål å vi återfår lite glädje.. Men sen e det över, tårarna brände i ögonen.. vi står kvar o firar vårat silver, sen går vi ut måttligt förbannade o ledsna men ändå stolta över vårat Håve<3 när vi kommer hem till Jkpg o Kinnarps så tar vi emot dom vid Kinnarps och gratulerar dom.

Stockholm, ja jisses vilken resa. Men mäkta roligt va det! Invasionen 2009! kommer inte ihåg hur många vi va, men vi var ju ett x antal bussar upp. och vilka minnen man har med sig därifrån. allting va helt jävla underbart, förutom 08an jag hade bakom mig, som höll på dif-.- jävla as! han spillde öl över oss å höll på, gaah så irriterande han va!
Mycket mer har jag inte o säga om den resan mer än att den va grymt kul! Vill tillägga att hemresan va kul! :D xD

Sundsvall, herregud vilken resa xD jag å Maja bestämde oss för att åka med dit upp, vi va väl cirka en buss upp. Jävla lilla unge som va med o skrämde oss som fan för han ville ha mitt nummer för han hade blivit skickad av nån snubbe längst bak, den där snubben va Stefan Livs lillebror-.- xD jahopp, så när man kommer upp till sundsvall typ 20 minuter innan matchstart så e varenda en påväg in på isen eftersom vi fick gå in spelaringången typ xD alla blev helt förvirrade, men sen hittade vi den rätta vägen(Y) sen när vi väl va där så va deras bortastå inte heller nåt vidare. typ byggt på plywood, halvfärdig.. sen i pausen om man skulle gå nånstans så va man tvungen att gå genom Timrås klack, där kommer man i Håvetröja, man blev inte alls ut tittad av alla människor där.. xD
Sen i sista perioden i slutminuterna gör Håve mål, men det blir bortdömt:@ jag kan minnas det som igår! så när man kommer ut till bussen e alla förbannade och vill i stort sett slå på allt som rör sig.
Sen bar det av hemåt, en seeeg bussresa, åkte från Jkpg vid halv 9-9 på lördamorgonen och e hemma vid typ 7 på söndamorgonen, nejdå tog inte alls lång tid-.- xD men helt klart värt det(Y) :P

Ne usch va mycket jag har skrivit nu, så om nån har orkat läsa igenom det, bra jobbat!(Y) skulle gärna veta om nån pallade det xD

Kommentarer


Kommentera inlägget här: