Hockeyfreaket

Inte min bussdag idag! xD

Kategori: Allmänt

Trött dag idag, gick upp runt halv 6. När jag kom ner fick jag höra från mamma att det är snö ute:O hur chockad blev inte jag då?! xD jag såg nog ut som ett levande frågetecken där nere i köket xD 
Fixade iordning mig å sen runt kvart över 6 gick jag ner å käkade frukost. Vi brukar alltid åka runt halv eller lite efter, men vi satt å började prata om nånting å nästa gång mamma tittade på klockan va den kvart i :O xD 5 minuter kvar tills min buss skulle gå. Så jag å mamma typ springer ut till bilen, skrapade rutorna lite snabbt å sen for vi iväg, jag lovar er, det gick i 140 på Skaredavägen, å ni som åkt där vet hur det svänger å håller på där xD Vi såg typ inte ut å det va halt men det gick fort för det, märktes på mamma att hon velat bli rallyförare en gång i tiden xD
När vi kommer fram till korsningen precis vid busshållplatsen så kommer min buss, jag hoppade av i farten typ och sa jag är här 20 i 3 å sen sprang jag, å jag hann med:P 
Ibland är det bra å ha en morsa som är en fartdåre;P 

När vi kom till rådhus så va det en buss som vägrade släppa på mig å ett annat gäng. så vi va tvugna å stå där i snön som föll å i blåsten å typ frysa ihjäl. Sen kom det äntligen en buss vi fick hoppa på. Självklart typ snubblar jag på nåns fot för det va massa folk på bussen å då råkar jag ta på Rasmus-look-a-like-en. xD så jävla pinsamt att det var just han, sen kom jag typ inte längre bak i bussen så va ju tvungen å stanna därvid också. 
Så när vi står där å bussen börjar köra så typ vinglar jag till å får tag i nåt handtag typ på ett säte å då lutar han sig emot där å typ krossar mina knogar xD så jag typ "aaaaajjjjjj" jag skrek inte men sa det ganska högt ialla fall xD så jag har gjort bort mig rejält för sötnöten;P xD 

Dagen började med naturkunskap, hon gick igenom provet vi ska ha nästa vecka. Å tror ni att jag lyssnade? Ne jag satt å typ halvsov å pratade med folk. Jag hatar verkligen natur! Ett av dom värsta ämnena jag vet!
Sen va det matte, innan det hade klassen "möte" om gymnasiemässan på onsdag å torsdag.
Jag ska va från 12-16 på torsdag.
Sen hade vi lunch å sen bar det av mot Rosenlund och bad. Men jag hade glömt att det var bad idag så jag hade vanliga kläder med mig men hade fel byxor med mig så kunde inte va på gymmet heller, verkligen min lyckodag idag xD
Så jag å Petra som också glömt badkläder satt å glodde på folket som simmade, plåtarna va ju också där så då hade man ju nåt å titta på;)
Å Hästsvansen hade fullt span på Frida hehe.
Å sen när han gick så sa han nånting till nån snubbe om att vi va "dom där brudarna" som är vårat nya smeknamn i plåtklassen antagligen xD

Sen bar det av hemåt, stötte återigen på Rasmus-look-a-like-en:P å på bussen satt även Snubben som skrattar för sig själv xD för jag fick damp på den där man stoppar kortet i för mitt kort kom aldrig upp så jag slog till den typ 2 gånger å sa helvete med nån gång xD å när jag vänder mig om så sitter han där å ler å då började jag skratta för mig själv xD en aning pinsamt! xD

Usch verkligen inte vart min bussdag idag å jag skriver verkligen världens längsta inlägg idag med xD
Ne nu har jag skrivkramp! xD
Ha det bra! Puss

Kommentarer


Kommentera inlägget här: