Hockeyfreaket

Dag 08 – Ett ögonblick

Kategori: Allmänt

Dag 08 – Ett ögonblick

Ehm jaha, ska man skriva ett ögonblick man minns eller vadå?
det är ialla fall så jag fattar det som så det tänker jag göra då.. kommer bli hela historien om mig å min älskling:)

Ett ögonblick jag kommer ihåg än idag är när pappa kommer hem en dag å säger att han har nånting till mig i bilen. jag går ut och kollar och där sitter det en liten hundvalp, Henna! å att det var min hund, snacka om glädje för en 10åring :D haha.
Så tog ut henne å lekte massa med henne. hon var helt underbar, och är än idag!
Kommer ihåg att jag hade problem i början med å komma ihåg vad hon hette hehe.
hon fick sova på mitt rum, i min säng såklart och vi hängde ihop varje dag, hela dagen, förutom när jag va i skolan då. jag stog som ägare tillsammans med en annan kille, men jag ville verkligen inte släppa henne så jag minns inte riktigt om pappa köpte henne eller om jag fick henne av honom.
Jag började gå på lydarkurs med henne, och herregud vilket liv haha, hon var så jävla arg på allt å alla som kom i närheten av mig, fick värsta utbrotten typ haha, å det får hon än idag.
Kommer ihåg en gång när hon och jag låg i samma fåtölj å pappa skulle gå förbí och hon morrar till som fan på honom! 
Vi åkte på utställningar å såhär och det gick bra å ibland lite sämre, jag var tvungen å springa flera kilometer därifrån typ för hon inte skulle veta vart jag va haha. å hon ylade som en jävla varg varje gång jag försvann, mitt lilla hjärta<3

När hon var 3-4 år så skulle hon skickas på utbildning till Tyskland, men då jag upptäckte att dom använde piggar på halsbandet på hundarna för att dom skulle gå med huvudet uppåt så tillät jag inte det, istället skickade vi henne till ett ställe här i Sverige, där dom inte tränade henne ett piss.. så bortkastade pengar kan man säga..
men när hon efter runt ett års "utbildning" så skulle jag äntligen få hem henne, hotade mina föräldrar med att jag skulle betala nån för å få hem henne. å när vi möttes på en parkering inne i jönköping så när hon fick komma ut visslade jag bara till på henne å sen sprang vi ärligt talat mot varandra, bästa dagen i mitt liv, å få hem min älskling!
Å sen har hon å jag lunkat runt tillsammans, i år 2011 så blir hon 9 år. hon har vart med om mycket, vart i Strömsholm å opererat bort cancer i ögat, sen i höstas trodde jag att jag skulle förlora henne, jag grät varje dag, flera gånger om dan. har aldrig vart så ledsen i hela mitt liv, men jag höll om henne varje gång å vi tittade varandra i ögonen, och hon överlevde min lilla pärla, jag sitter här med tårar i ögonen och undrar vafan jag skulle tagit mig till om hon hade dött då.........
Vi hänger ihop i vått å torrt hon och jag, hon är min livskamrat, mitt barn, min älskling, ja hon är mitt allt! finns ingen i hela världen som kan ersätta henne!
Vi delar säng och när vi ska gå upp på morgonen så ligger hon tätt intill å så säger jag till henne att vi ska gå upp, då tittar hon på mig å suckar och lägger sig ned igen, sen efter några minuter säger jag till henne att vi verkligen måste gå upp, så då gäspar hon, suckar och ställer sig på golvet å blänger hehe, sen traskar vi ner i köket, hon följer med mig in på toa när jag ska fixa mig å sen ligger hon jämte mig när jag äter frukost, å i sängen när jag står och sminkar mig, sen pussar jag henne hejdå å sticker till skolan, hehe vi låter som ett riktigt par nästan ju.

Min hund är den underbaraste som finns, hon märker vilket humör jag är på och hon lyssnar bara på mig också, bäst är hon när hon ignorerar alla som säger till henne haha :D
Min älskling<3





Bästa som någonsin hänt mig! <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: