Hockeyfreaket

Matchen va underbar !! :D

Kategori: Allmänt

Vilken dag !
Pappa väckte mig typ vid 10.50 , sen jag käkade frukost o sen så fixade jag mig , sen när vi skulle åka så råkade jag ju va knappt 10 minuter sen , och egentligen så gjorde det inte ett skit ! då så tog han nyckeln så jag inte kunde låsa , för min nyckel låg kvar uppe och jag hann inte springa upp o hämta dom eftersom pappa åkte ifrån mig , han typ backade ut och så körde han en bit o sen så typ sa han att om jag ville in till stan så kunde jag ta golfen . Så jag blev jävligt sur o bara ställde mig på gången , då stannade han så gick jag till bilen o frågade vafan han hade gjort av nyckeln , då blev han typ as sur o så fick jag springa och låsa , och sen så skällde han ju självklart på mig när jag kom tillbaka till bilen , men jag bara ignorerade honom . sen så sa vi inget mer på hela vägen in till Jkpg , sen så fick jag springa upp med kläderna till mamma o vänta på henne . sen gick vi ner till bilen och så åkte vi till kyrkan , va där typ en halvtimme tidigare så dom 10 minuterna jag va sen gjorde egentligen inte ett skit!! sen så började folket komma , haha juste , medans vi satt där i bilen så kom prästen , och det visade sig att det va Tojje , fågelprästen xD
Sen så va dopet , och sen efter det så åkte jag med Maria till Åsa & Åke , jag va bara där en kort stund dock eftersom jag skulle på hockey , så jag käkade lite snabbt och sen skjutsade pappa mig dit .
Matchen va helt kanon! :D 7-0 ! (Y)
Liket, Thörna , Davidsson , Piros och Melin stog för målen idag , Thörnberg gjorde hattrick och Davidsson stog för 2 av målen . Toppen!
Vi gör allt för dig Thörnberg! <3
Det var grymt tryck på publiken idag med , faktiskt(!!) det var helt fantastisk stämning ! :D
I första pausen så stog jag på den "döda sidan" eftersom jag va sen idag och så väntade jag på Alma & Malin , och dom ska jämt komma när det bara är en liten stund kvar tills matchen börjar!;P
men i slutet av perioden när folk började gå ner mot baren så kunde jag flytta upp så jag fick min vanliga plats;P
Sen stog jag där resten av matchen , Alma o dom försvann efter första perioden?!
I första pausen så när jag hade satt mig ner så kom det en tjej jag först inte hade en aning om vem det va och sa:
-HEEEJ IDA! (och så såg hon typ asglad ut xD)
och jag typ tänkte: ehh okeej , hej hej xD
Och sen sa hon:
-Jag vet att du heter det för min lillebror har skvallrat om det , och Alma lite med .
Och jag fattade fortfarande inte vem hon va! xD
Men sen började hon snacka med Adam om Emil så då kopplade det i mitt huvve vem hon va , det va ju Eriks syrra! xD
Så nu har jag träffat henne med , och hon va ju trevlig :P
I dom två sista perioderna så blev jag verkligen misshandlad av alla som stog på pallen!
Först så typ stog Peter på mina axlar , sen så höll Rutiga skjortan på att trampa av mig ALLT mitt hår i nacken , det lossnade värsta tofsen xD och sen så typ sparkade Habo mig i huvvet flera ggr och så typ sparkade han till på mitt öra en gång , och FY FAAN vad ont det gjorde !! jag hade kunnat slå till han som stog jämte mig! xD
Sen så såg jag Jonas på hockeyn , första gången sen vi va i Sthlm ! :P
Efter matchen så hämtade pappa mig på macken , hahaha raggarna med bananen på antennen va bäst! xD
Sen såg jag dom när vi åkte hem xD antingen så hade dom gjort nåt elr så hade dom kört jäääävligt sakta , för dom hade åkt typ 20minuter innan pappa kom xD

Nä nu ska jag fan inte skriva mer , detta inlägget blev jävligt långt märkte jag xD
Aja , ha det bra !
Pussar , <3

Kommentarer

  • Alma säger:

    Jag sa ju till adam att säga till dej att vi stack ?! :O Sa han inte det ? .. sorry .

    2009-03-08 | 00:50:51
    Bloggadress: http://laama.blogg.se/
  • Spanaren säger:

    Jag såg dig allt på matchen gulleplutt.

    2009-03-09 | 10:59:48

Kommentera inlägget här: