Hockeyfreaket

SERIESEGRARE! <3

Kategori: Hockey

Jaha kanske ska dela med mig här lite utav vad som hänt sen senast.

Torsdags så var jag ju ledig som sagt, hade bara hockey på kvällen.
Hockeyn denna kväll va väl sådär, Håve låg under i stort sett hela matchen med 2-0 mot Fbk. Men när det är ca. 4 minuter kvar av sista perioden kommer Melin indundrandes framför mål å gör 1-2. efter bara 30 sekunder kommer Grillen och gör 2-2, vilken glädje det blev då!
2-2 blev resultatet efter sudden och vi låg fortfarande i topp eftersom Cluben förlorade hehe.

Sov hos Pedut efter hockeyn, vi kollade på film å somnade lite efter 2 nån gång, Fridut befann sig redan där när jag kom dit :)

På fredan så gick vi upp runt 6tiden, åkte iväg mot rese lite efter 7. Mötte klassen där nere, hoppade på bussen å gav oss iväg mot Götet!
Vi kom dit runt halv 10, då åkte vi till Blomsterlandet för vi skulle på nån föreläsning om orkideer. Det va ganska intressant faktiskt, man fick lära sig lite om dom å sen fick man gå runt å kolla på alla fina blommor. Orkideer e ganska coola blommor faktiskt :P
Sen åkte vi in till stan igen, vi fick gå runt själva i en timme å sen skulle vi samlas i Nordstan för å kolla på Buketten där Helga jobbar. Vi tog några kort å sen stack vi hehe.
Sen gick vi runt på stan å kollade mest, shoppade inte nåt förutom en flagga haha :P
Vi tog bussen hem vid halv 7, å käranån vad jag va övertaggad inför lördan xD
Vi va hemma runt halv 9, mamma hämtade mig vid june. Gjorde typ inget när jag kom hem mer än å sitta här å uggla å va jätteglad å taggad typ :P
Somnade runt 5 nån gång på morgonen, vet inte riktigt vad jag sysslade med på natten xD sen gick jag upp vid 9 igen, hade vaknat å snurrat å vridit å vänt mig typ 1000 gånger under dom timmarna.

Vid 1 skjutsade mamma in mig till stan igen, mötte Pedut vid June å så gick vi å käkade. Sen vid halv 4 gick vi till Harrys å mötte folket. Vid 4 gick bussarna, härligt drag å alla va jätteglada:)
I hallen va det trevligt förutom att vi va inspärrade som apor i bur typ, trångt som fan va det å alla stog typ på varandra. vi va mellan 200-250 pers som va där.
Å som ni säkert redan vet så är ju Håve seriesegrare efter en 4-3 vinst mot äckliga cluben i sudden! Så jävla gött!!! :D
Hemresan gick snabbt, i Jkpg blev det några bira å sen möta Håve vid rondellen vid Kinnarps, helt underbart<3
Efter det så åkte vi inåt stan, vilket jävla drag de blev på 1an haha :D folket på bussen trodde nog inte vi va kloka i huvet ;P
Vistades på June i typ ett år kändes det som, typ frös ihjäl där innan bussen kom..
Men behöll glädjen för det :P Sen stötte jag å Pedut på Skunk på 3an, han såg ehm aa lite annorlunda ut mot vad han brukar, han passade dock i sitt smink ;)

Vet inte när jag å Petra somnade sen, måste nog fan vart närmare 4.
Vaknade flera gånger under söndan sen, mådde inte bra alls. Ont i huvet å kände mig febrig.. usch usch, därför har jag vart hemma sjuk idag.
Juste, kul att man känner sig välkommen när man kommer hem. Behöver väl inte säga mer än att jag fick en fjärrkontroll kastad på mig i ilska i söndagskväll?

Aja, ha det bra allihopa.
Bye bye

Kommentarer


Kommentera inlägget här: